sobota, 31 stycznia 2015

Dla każdego coś dobrego!

Moim początkiem w kuchni był ten dzień, w którym oglądałem telewizję i „skakałem” po kanałach. Nagle moim oczom ukazał się kanał KUCHNIA+. Program, który akurat był emitowany to „Adam po pracy.” Prowadzi go Adam Chrząstowski, który przygotowuje przystawki, dania główne i desery, a pod sam koniec programu poleca wina do każdego z dań.

Właśnie od tego programu, tego kanału, tego dnia (;D) zacząłem moją przygodę z gotowaniem. Moimi mentorami w kuchni są: Magda Gessler, Ania Starmach, Wojciech Modest Amaro (oni specjalizują się w kuchni świata), oraz Remigiusz Rączka (kuchnia śląska.)

 Postanowiłem, że podam tutaj kilka przepisów, abyście mogli je wypróbować ;)

PRZYSTAWKI (są dwie- do wyboru)
I. Koreczki
Kromka chleba tostowego, ogórki kiszone (lub curry), ser, czosnek granulowany (polecam Prymat), kabanos i majonez.
Ser ścieramy na tarce, dodajemy czosnek i majonez. Bierzemy kromkę chleba i kroimy w kostkę, dajemy na to plasterek kabanosa, starty ser z dodatkami i ogórek. Przekuwamy to wykałaczką.
II. Krakersy
Paczka krakersów (najzwyklejszych), szynka konserwowa, serek Almette z ziołami, ogórek kiszony (lub curry), szczypiorek lub koperek + rzodkiewka.
Bierzemy krakersa i układamy na nim serek (Almette z ziołami połączone z ogórkiem, szczypiorkiem lub koperkiem i małą ilością soku z ogórków) na to szynkę i robimy uśmieszek z rzodkiewki. VOILA!
 DANIE GŁÓWNE
Faszerowana mięsem i ryżem papryka.
Papryka, sól, pieprz, jajko, ryż, półmisek mielonego mięsa (najlepiej z rosołu)
Paprykę zapiekamy w piekarniku, a gdy skórka będzie czarna (i gdy ostygnie) to ją obieramy, potem przyrządzamy farsz; ryż gotujemy na kleisto i mieszamy go z mięsem, dodajemy jajko aby to związać + sól, pieprz oraz inne przyprawy według gustu.
 DESER
Ptysie w karmelu.
2 jajka, szklanka cukru, 1 łyżka Nutelli i margaryna (najlepiej Palma), ciasto (PS. babcia mi daje gotowe i nie wiem jak ona robi takie pyszności…)
Krem z Nutelli (żółtka + cukier + margaryna, z tego miksujemy puszystą masę i dodajemy do tego łyżkę Nutelli; dalej miksując)
Bierzemy ptysie i napełniamy je masą (dajemy ją do środka.)
Robimy karmel płynny (woda + cukier; z tego wychodzi taki syrop)- nie wiem do końca jak zrobić ten karmel, jak by ktoś wiedział to niech mi napisze na Facebooku. (https://www.facebook.com/profile.php?id=100004332912865)
Zanurzamy na krótki czas ptysie.

To są moje przepisy i mam nadzieję, że je wypróbujecie ;) Smacznego!


 Pozdro od Pawła ;D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz